Je bent hier
Home Blog De examenmakers op bezoek bij het LAKS

LAKS nieuws

De examenmakers op bezoek bij het LAKS

Terwijl de examens in volle gang zijn en er veel klachten binnenkomen van examenkandidaten, zit er elke dag op het LAKS-kantoor een team van acht scholieren klaar. Maar naast deze toppers krijgen we af en toe ook versterking van anderen, die wel eens willen weten hoe het er bij de klachtenlijn aan toe gaat. Zo schoven de afgelopen week onze partners van Cito, het Ministerie van OCW en het College voor Toetsen en Examens aan.

Bart en Natalie, beide examenmakers bij Cito, draaiden mee in het Belteam terwijl er klachten binnenkwamen over de examens Aardrijkskunde en Engels. Ze gingen met scholieren in gesprek, hebben een kijkje kunnen nemen in ons systeem, en namen zelfs een aantal klachten aan de telefoon aan. Voor ons was het ook een mooie kans om eens meer te horen over hoe de examens gemaakt worden. Zo kwamen er veel klachten binnen over een vraag over het Grevelingenmeer (vmbo-Aardrijkskunde): een zoutwatermeer, maar volgens het antwoordvoorschrift zoetwater. Cito legde uit dat ze soms drie jaar in de toekomst moet denken bij het maken van de examens: het betreffende meer is twee jaar geleden brak gelegd en nu een zoutwatermeer! Naast deze discussies hebben ze hun passie voor het vak toegelicht, en mooie verhalen gedeeld van hun scholen en werk als docent. Oh, en wist je dat ze Eindexamenmemes op de voet volgen?

Ook was Marc Spierings van het CvTE hier, met een leuke boodschap. Het CvTE is eindverantwoordelijke voor de eindexamens. De klachten die bij ons binnenkomen zijn voor hen belangrijke informatie, dus hij vond het ook ontzettend leuk om eens mee te kijken op de LAKS eindexamenklachtenlijn.

 

En uiteraard wilde ook Minister Slob wel even meedraaien in het Belteam. Ook hij had een leuke boodschap!

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Even een peptalk tussendoor van je favo minister van onderwijs ❤️ Je kan het, we geloven in je ❤️

Een bericht gedeeld door LAKS (@laksstagram) op

DELEN: